24 augustus 2020

Hoe werkt de verkoop bij inschrijving voor Begoniastraat 2 en 2a?

De verkoop van de twee unieke eengezinswoningen in de Begoniastraat 2 en 2a verloopt middels een 'verkoop bij inschrijving'. Verkoop bij inschrijving is een verkoopmethode waarbij verschillende geïnteresseerden tegelijk een bod uitbrengen. Hoe werkt dat?

Hoe werkt de verkoop bij inschrijving voor Begoniastraat 2 en 2a?

Het stappenplan van de verkoop bij inschrijving

1. Start verkoop bij inschrijving

Maandag 31 augustus 15.00 uur

2. Sluiting verkoop bij inschrijving

Vrijdag 4 september 12.00 uur

3. Gunning woningen

Notaris maakt proces verbaal op. Gunning beste bieder

4. Uitslag en uitnodiging gesprek

Vrijdag 4 september bericht

Start verkoop bij inschrijving vanaf maandag 31 augustus 15.00 uur

Begoniastraat 2 en 2A

Op de website vind je nu al veel informatie over de woningen. Vanaf 31 augustus vind je hier ook de meerkwerklijst en verkoopcontracttekeningen. Het inschrijfformulier is vanaf dat moment beschikbaar in je account. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met het verkoopteam. Zij helpen je graag. De verkoop bij inschrijving sluit op vrijdag 4 september 12.00 uur

Inschrijvingsvoorwaarden

Voorwaarden verkoop bij inschrijving:
- Het inschrijfformulier is de enige en juiste manier om een bod uit te brengen. De bieding komt veilig en automatisch rechtstreeks bij de notaris binnen;
- De inschrijvers worden ook de kopers in de koop- en aannemingsovereenkomst;
- Er geldt een zelfbewoningsplicht van drie jaar (het is wel mogelijk de woning te kopen voor eerstegraads familieleden;
- Aan het invullen en insturen van een inschrijfformulier kan op voorhand geen enkele wijze enig recht van toewijzing van een woning worden ontleend;
- De ontwikkelaar behoudt zich het recht voor tot gunning aan de beste bieder.

 

Uitnodiging gesprek en tekenen koop-en aannemingsovereenkomst

Heb je een woning gegund gekregen? Dan word je uitgenodigd voor een gesprek (eventueel via videobellen als je dit wenst) bij de makelaar en aansluitend bij NextHome. Van de makelaars krijg je alle relevante documenten mee die je thuis op je gemak kunt doornemen. Denk hierbij aan juridische contractstukken, technische omschrijving, basis meer- en minderwerklijst en nog veel meer. Vervolgens vindt een tweede gesprek plaats bij de makelaars voor de ondertekening van de koop- en aannemingsovereenkomst. Natuurlijk kun je tijdens dit gesprek eventuele vervolgvragen stellen.